Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć - zrób kolonoskopię! z tytułem TOP Produkt Pomorskie 2020

Projekt Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców woj. pomorskiego wraz prowadzoną kampanią Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię !” realizowany przez spółkę COPERNICUS PL przy wsparciu agencji Strategia 360, został nagrodzony tytułem TOP Produkt Pomorskie 2020 w kategorii Zdrowie/Uroda/Moda. 

Ideą konkursu TOP Produkt Pomorskie jest zapoznanie mieszkańców Pomorza z oryginalnymi produktami i usługami z terenu naszego województwa.
W konkursie ogłoszonym przez Dziennik Bałtycki wybrane produkty i usługi oceniała kapituła stworzona z ekspertów poszczególnych branż oraz przedstawicieli przedsiębiorców, samorządów lokalnych i mediów.

Tegorocznych propozycji w konkursie było aż 53 i reprezentowały one szeroką gamę działalności gospodarczych z Pomorza, począwszy od nowych technologii, po spożywcze wyroby regionalne czy zdrowie. Podzielono je na 5 kategorii, dla których powołane zostały osobne kapituły, tak aby ocena była jak najbardziej merytoryczna.

Jury uznało, że nasz projekt Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców woj. pomorskiego oraz prowadzona kampania Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię! zasługuje na
I miejsce, ponieważ jest wyjątkowo pożyteczny i skupia się na jednym z poważniejszych nowotworowych problemów zdrowotnych mieszkańców Pomorza.

Projekt skierowany jest do aktywnych zawodowo mieszkańców woj. pomorskiego, którzy nie mieli badania kolonoskopowego w ciągu ostatnich 10 lat i są w wieku:
- 50-65 lat bez objawów raka jelita grubego
- 40-65 lat i posiadają w rodzinie krewnego I stopnia z rozpoznaniem raka jelita grubego
- 25-65 lat i pochodzą z rodziny z zespołami genetycznymi

Celem projektu jest zwiększenie udziału mieszkańców województwa pomorskiego w programach zdrowotnych, dotyczących chorób nowotworowych, stanowiących barierę w utrzymaniu i wydłużaniu aktywności zawodowej.

Korzyści wynikające z wdrożenia projektu to między innymi wsparcie kadry medycznej w zakresie wiedzy dot. profilaktyki raka jelita grubego, wzrost ogólnej świadomości społecznej oraz zwiększenie dostępu do badań profilaktycznych mieszkańców z terenów wiejskich oraz z miejsc z ograniczonym dostępem do usług medycznych i co najważniejsze szybsze wykrywanie zmian nowotworowych.
Warto dodać że w zeszłym roku konkurs wygrał bliźniaczy projekt spółki Copernicus PL – Profilaktyka raka szyjki macicy szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców woj. pomorskiego wraz z kampanią Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób cytologię!

Oba projekty współfinansowane są ze środków  Uni Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

TOP Produkt Pomorskie2016 RGB